Friday, July 20, 2012

Hari Terbuka SMSSI, Mersing

Assalamualaikum..

Semalam juga saya ke SMSSI untuk menghadiri hari terbuka anak sulung saya Hakimi yang sekarang sedang belajar dalam tingkatan 2..Kesempatan digunakan untuk beramah mesra dengan ibu bapa yang ratanya saya lihat mereka mempunyai komitmen yang tinggi terhadap pembelajaran anak masing2 walaupun status ekonomi membezakan antara mereka... Pendidikan anak2 diutamakan..dan saya merasa bertuah kerana Hakimi terpilih belajar di sekolah yang mempunyai nama yang cukup baik ini.

Pada saya  nak masuk ke sini mesti strong pelajaran dan aktif serta mempunyai sahsiah yang tinggi.., tapi yang paling penting ialah bagaimana mereka perlu mengekalkan prestasi cemerlang dan  berdaya saing sesama mereka untuk meningkatkan perestasi tapi yang paling penting bagaimana mereka ingin muncul sebagai pelajar yang terbaik dari segi akedemik dan sahsiah..Kalau tak kuat semangat boleh kecundang di tengah jalan.

Doa saya semuga Hakimi terus maju  dalam pelajaran di sini dengan cemerlang dan terus meningkat walaupun secara evolusi..yang penting semangat bersaing dan daya juang mesti tinggi..



 Foto ketika majlis hari terbuka semalam...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...