Monday, September 17, 2012

ketika Allah turunkan ujian..hati berbisik..Bertabahlah!..

Semalam sampai dari Terengganu. nak update x sempat..kepulangan yang penuh sarat di hati..melihat ibu tercinta yang menghadapi kesukaran untuk menguruskan diri kerana patah tangan akibat terjatuh...kasihan bila meihat wajah tuanya...air mata mengalir dan hati sebak...aku tahu dia lebih sarat menanggung kesusahan, tapi tak pernah dipamerkan di wajah tuanya. Kesempatan aku gunakan untuk membantu setakat yang termampu.

kesempatan juga diambil untuk melihat wajah anak saudara baru Fatima Zahra anak kepada adik lelaki saya. Dalam kegembiraan melihat wajah comel si kecil, di hati rawan juga melihat adik ipar yang berada  dalam kesakitan akibat pembedahan..Simpati kerana melihat kesukarannya menjaga bayi ketika sakit kerana ibu tak mampu nak membantu. Ku cuba membantu setakat mana yang terdaya..semua perasaan bercampur baur antara suka dan duka.

Sesekali ujian Allah turunkan untuk menguji hambanya..Semuga kita semua tabah dan mampu mengharunginya.

Semalam lewat tengahari, saya sekeluarga bertolak dari Kemaman pulang ke Kota Tinggi..dalam hati hanya mampu berdoa semuga ibu dan adik  sekeluarga tabah menghadapi dugaan yang mendatang ini..Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..Amin..

2 comments:

jue said...

sedih...sayu...pilu....mmpu menghulurkn doa dr kejauhan tuk ibu d kakak ipr tersyng.....juga buat k na d fmily,trima ksih krana sntiasa mnjd tulng blkng utk kmi adik beradik....Allah sja yg dpot mmbls

Nadie az said...

selagi terdaya akan diusahakan..maaf jika ada kelemahan dan kekurangan...semoga kita semua sentiasa bersatu hati..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...